» pievienošanas laiks: 04.03.2010 plkst.13.13
Bērnu rotaļu laukums
Ritvars
Kādu laiku atpakaļ tika pacelts jautājums par bērnu rotaļu laukuma izveidi Ķemeros. Pēc kāda laika tas ir palicis tikai runu līmenī. Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju pilsētā un Latvijā kopumā, šī laukuma izveidei par labu nāktu Ķemeru nacionālā parka (ĶNP) pretimnākšana – kā nekā Ķemeros ir pietiekami daudz vietas šādas ieceres realizēšanai. Tāpēc rodas jautājums: Kāpēc ĶNP vadība nevarētu atļaut nogāzto koku savākšanu un to izmantošanu nepieciešamo materiālu iegūšanai, kamēr sagāztie koki nav satrūdējuši. Pieļauju ka Ķemeros ir tēvi, kuri ir ieinteresēti bērnu laukuma izveidē. Es pats kā 3 gadus veca bērna tēvs esmu tajā ieinteresēts. Varbūt ir iespēja runāt ar ĶNP vadību un viņi būtu pretimnākoši un ļautu paņemt tik daudz koku, cik ir vajadzīgs laukuma izveidei. Par tādām lietām kā skrūves un pārējais, kas būtu nepieciešamas, varētu parūpēties ieinteresētās personas, savācot vajadzīgo naudas summu. Labprāt gribētu redzēt ieteikumus šādai domai, un varbūt ir kāds, kuram jau ir ideja šim projektam.
Pievienots sadaļā Jaunumi | 21 komentāri | birkas: Ķemeru pilsēta
21 Komentāri rakstam “Bērnu rotaļu laukums”
Pievienot atbildi
Jums ir jāpieslēdzas, lai pievienotu komentāru.
| Pi | Ot | Tr | Ce | Pi | Se | Sv |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | EC | |
| « Jūn |
|
Aug » |
- No events.
Ieva Lazda teica:
04.03.2010 plkst. 18.52Mums kādu laiku atpakaļ arī bija doma, ka vajadzētu, bet toreiz šķita, ka pirmo vajadzētu rotaļu laukumu lielākiem bērniem. Pēc pašas novērojumiem vairākos Rīgas rotaļu laukumos un Dzintaru parkā, ja “lielajiem” (no skolas vecuma sākot) nav iekārtots viņiem piemērots rotaļu laukums, viņi ložņā pa mazo rotaļu laukumu, traucē ar savām enerģiskajām rotaļām un bojā konstrukcijas ar savu svaru, bet vietās, kur viņiem ir atbistošas izklaides, tādu problēmu nav. Varbūt, ja rotaļu laukumu uztaisītu no ļoti masīvām konstrukcijām, tad tās nevarētu tik viegli sabojāt arī palieli un smagi bērni.
Vēl bija ideja, ka Ķemeros varētu uztaisīt skeitparku (citās vietās tie ir labi skolas vecuma bērnu apmeklēti), bet… nav ne jausmas, vai tas interesētu Ķemeru bērnus.
Tas viss apstājās pie mūžīgās vainas – finansējuma trūkuma. Toreiz kaut kā neienāca prātā mēģināt samazināt izmaksas arī uz materiālu rēķina.
Jebkurā gadījumā – ideja ir ļoti laba un atbalstāma, jo Ķemeros vietas ir gana daudz un rotaļu laukums būtu labs laika kavēklis ne tikai vietējiem bērniem, bet arī mazajiem tūristiem. Vismaz man (kopā ar bērniem braucot) rotaļu laukums ir papildus iemesls, lai iegrieztos un uzkavētos.
Ritvars teica:
04.03.2010 plkst. 23.49Man Ķemeros ir pazīstams kāds jaunietis kurš ar skeitbordingu nodarbojas profesionālā līmenī. es apjautāšos varbu viņam ka sponsorētam sportistam ir iespējas piesaistīt kadu finansējumu skeitparka izveidei. pieprasijums domāju varētu būt diezgan liels. tad domāju ka rotaļu laukums mazjiem būtu pašiem.
Aija teica:
05.03.2010 plkst. 9.41Paldies par ierosinājumu! ĶNP darbinieki ir uzsākuši savstarpēju diskusiju šajā jautājumā. Mans personīgais viedoklis ir atbalstīt šo ideju, un nevar būt, ka tam nav iespējams atrast normatīvo aktu pamatojumu. Ja tā, tad ar mūsu valsti ir bēdīgi…
Ritvars teica:
06.03.2010 plkst. 1.57Aija? Jūs stradajat ĶNP (mezamaja). Kā jūs domājat ja ĶNP apstiprinātu tadu lietu tad spetu mēs samesties pārējiem izejmaterialiem? protams no sakuma jauztaisa ir kads uzmetums kā tas varetu izskatīties un tad jau varētu +- saskitīt cik ir vajadzīgs kokmaterials un cik skruves, vitnustieņi utt.
Jonatan teica:
06.03.2010 plkst. 17.13Personīgi man šķiet ideja ir laba. Tikai ja nonāks līdz darīšanai būs jaizveido kautkāda komisija no ķemeru iedzīvotājiem (vecākiem) kas atbildēs par savāktās naudas iegūldīšanu un arī izvērtēs to kas tiks taisīts un cik droši tas būs priekš bērniem…
fredis teica:
07.03.2010 plkst. 13.37Bet vai jūs zināt, ka jebkurš projekts , arī mazās arhitektūras formas kā tas ir šajā gadījumā, ir jāizstrādā kā projekts uz papīra un jāsaskaņo būvvaldē… Kurš par to maksās???
Aija teica:
07.03.2010 plkst. 15.14Piekrītu Fredim, ka nevar vienkārši uzbūvēt kaut ko, kur un kā ienāk prātā. Tas ir Jūrmalas Domes būvvaldes kompetencē – risināt šo jautājumu legālā ceļā. Lai gan ar minēto iestādi man nav bijusi darīšana, pieļauju, ka arī tur strādā saprotoši cilvēki, kas, pamatojoties uz savu pieredzi, varētu dot padomu, kā rīkoties. Kas attiecas uz kokmateriāliem, man nav tiesību šeit paust ĶNP administrācijas oficiālo viedokli, tomēr cilvēcīgi uzskatīju par savu pienākumu iesaistīties šajā diskusijā. Par iedzīvotāju spēju samesties pārējiem materiāliem grūti spriest, pati neesmu ķemerniece un nepārzinu jūsu maciņu stāvokli…
Varu tikai ieteikt iniciatoriem painteresēties Domē; esmu dzirdējusi, ka iecerētajā pilsētas parka rekonstrukcijas projektā arī esot bijis iekļauts rotaļu laukums. Vai nesanāk, ka paralēli plānojat darīt vienu un to pašu?
ayo teica:
07.03.2010 plkst. 20.48Jā! Doma ir laba,tas noderētu! Bet 100% esmu pārliecināts,ja Ķemeros atvērtu trenažieru zāli,tad būtu ļoti daudz interesentu,jo čaļiem ar stadionu vien nepietiek
Zinu,ka tas nav viegli,bet nu tomēr,lai būtu ko ņemt vērā..Tikai te Ķemeros ir bišku problēmas ar telpām,bet Mēs varam lepoties ar graustiem 😉
Ritvars teica:
07.03.2010 plkst. 22.45Projektu man iespējams ka būs kas sastāda par velti. par to nebūtu jamaksā bet par rekonstrukcijas plāniem parkē es painteresēšos jaunnedēļ apmeklējot Jūrmalas domi, kā arī Jūrmalas domes būvvaldi. Ar iegūto info padalīšos ar jums. tad varbūt nonaksim pie kāda iznākuma. Par trenažieru zāli ir tā ka kāds pazīstams cilvēks to vēlējās iztaisīt vecās aptiekas telpās. saprotams ka reti kuram ir tāda nauda lai ko tādu īstenot, tas cilvēks vērsās bankā ar biznesa plānu un viņam tika atteikts kredīts jo banka neredz perspektīvas tāda veida projektam ĶEMEROS. neviena no bankām Ķemerus neredz ka perspektīvu vidi kur ieguldīt savu naudu. tapēc ja neatradīsies persona kas spēs no savas kabatas ko tādu īstenot tad nekas nenotiks.
Jonatan teica:
08.03.2010 plkst. 13.41Aija teica:
07.03.2010 plkst. 15.14
Kas attiecas uz kokmateriāliem, man nav tiesību šeit paust ĶNP administrācijas oficiālo viedokli, tomēr cilvēcīgi uzskatīju par savu pienākumu iesaistīties šajā diskusijā.
Tad man ir sekojoš jautājums, kā šo viedokli var uzzināt…???
Jo galu galā ir cilvēki kas ir gatavi jau braukt uz domi un būvvaldi un noskaidrot šo situāciju… Un ka nesanāk tā ka cilvēki pa tukšo atkal nomoka savus nervus.
Agnese teica:
09.03.2010 plkst. 17.34Jonatan teica:
08.03.2010 plkst. 13.41
Tad man ir sekojoš jautājums, kā šo viedokli var uzzināt…???
Sazināties ar administrāciju un pajautāt mēģinājāt?
Pavisam nopietni – Ķemeru nacionālā parka administrācija ir jebkuram interesentam atvērta un pieejama institūcija un ikviens var te vērsties ar saviem jautājumiem. Arī rotaļu laukuma ieceres īstenotāji ir laipni gaidīti “Meža mājā” uz pārrunām par ĶNPA iespējamo atbalstu šīs visnotaļ labās idejas īstenošanā. Jo labāk, ja pirms tam jau būs notikušas pārrunas ar Jūrmalas domi un nopietni apsvērti tie daudzie aspekti, kas jāņem vērā, veidojot šādu “būvi”. Zvaniet pa tel. 67146824 un mēģināsim vienoties par tikšanās laiku!
Ritvars teica:
12.03.2010 plkst. 20.44Labdien!
Ķemeru nacionālā parka (ĶNP) administrācija, tāpat kā Jūs, ir ieinteresēta Ķemeru pilsētas attīstībā, kas radītu iedzīvotājiem labvēlīgu vidi dzīvei un atpūtai, tāpēc atbalstām Jūsu ideju izveidot bērnu rotaļlaukumu. Ķemeru NP administrācija ir Vides ministrijai piederošo īpašumu (tai skaitā mežu) apsaimniekotāja un darbojās esošās likumdošanas ietvaros, no kuras izriet, ka valsts mantas atsavināšanai ir noteikta kārtība. Tāpēc nav mūsu kompetencē atļaut interesentiem (kaut arī labas idejas vārdā) paņemt mežā kokus. Mūsu atbalsts un pretimnākšana izpaustos apstāklī, ka mēs paši kārtotu visas formalitātes kokmateriālu iegādei. LAi mūsu sadarbība noritētu veiksmīgi, ierosinājums vispirms Jums tikties ar Jūrmalas Domes pārstāvjiem par atbilstošas vietas izvēli un saskaņošanu, jo pašreiz nav skaidrs – kurā vietā Ķemeros šis rotaļlaukums tiks izveidots.
Droši rakstiet, vai zvaniet mums, ja ir kādi jautājumi, uz visiem mēģināsim atbildēt.
Ar cieņu,
Ērika Kļaviņa
Dabas aizsardzības pārvaldes
Ķemeru nacionālā parka
administrācijas direktore
Tādu atbildi es saņēmu no ĶNP administrācijas.
Reinis Lazda teica:
20.03.2010 plkst. 8.00Ritvar, man ienāca prātā – varbūt var atrast kādu uzņēmēju, kurš varētu būt priecīgs par biznesa ideju uzbūvēt bērnu rotaļlaukumu Ķemeros un blakus tam – kafejnīcu. Ja tas viss atrastos caurbraucamās ielas malā, tad tas var būt tīri ienesīgs projekts. Daudzi brauc caur Ķemeriem gan uz jūru (visvairāk lietuvieši), gan arī uz ĶNP.
Ritvars teica:
20.03.2010 plkst. 17.32Ideja ir laba. Bet man kaut kā šaubas māc ka kāds uzņēmējs būs tajā ieinteresēts jo tagad neviens neredz Ķemeros peļņas iespēju.
Zinu to ka Ķemeros dzīvo kāds uzņēmējs kuram pieder veikals Stallis Lapmeciemā un ja nemaldos tad bārs Dižpriede Bigauņciemā viņam arī pieder.
Es domāju ja viņš būtu saskatijis kaut kādu izdeviģumu Ķemeros tad tā jau sen būtu īstenota.
Bet kopumā doma nav slikta. varētu painteresēties, varbut tomer kadam ir cits redzējums uz Ķemeriem.
Margarita teica:
08.08.2010 plkst. 9.08Kāpēc mums vispār par to ir jāmaksā? Vai tad Kauguros, kur gandrīz katrā pagalmā ir bērnu laukumi sacelti, iedzīvotāji paši maksāja par to izveidi? Domāju, ka fakts, kāda ir rinda tai pašā Ķemeru bērnu dārziņā jau pierāda, ka bērnu te ir pietiekami, lai pašvaldība izveidotu Ķemeros bērnu laukumu, un ne jau par iedzīvotāju naudu!
Marija teica:
09.08.2010 plkst. 10.20Pilnībā piekrītu Margaritai. Kāpēc Ķemeros viss ir daudz sarežģītāk nekā citur,tagad pat daudzos lauku pagastos ir bērnu laukumiņi un ne jau iedzīvotāji tur vākuši naudiņu!!!
Ieva Lazda teica:
09.08.2010 plkst. 22.32Nu, ja – ja jau citur rotaļu laukumi rodas bez iedzīvotāju iesaistīšanās, tad ķemernieki var mierīgi sēdēt un gaidīt, kamēr… Jūrmalas domē kāds ierēdnis attapsies, ka Ķemeros ir veidojams rotaļu laukums.
Marija teica:
10.08.2010 plkst. 21.30attapties jau vajag ķemerniekiem,bet ne jau maksāt no savas kabatas…
Marija teica:
10.08.2010 plkst. 21.38P.S. piemirsās uz brīdi,ka Jūrmalas dome pati nabadzīgākā pašvaldība LV!!!!!
Laura teica:
11.08.2010 plkst. 13.01Bla, Bla, bla.. Tas saucas smaidi un gaidi..
Neko neviens nebuves, labak Dome kabata naudu sabazis nezis kemeros izveidos bernu laukumu
Ieva Lazda teica:
11.08.2010 plkst. 14.07Maija, Laura,
Ko Jūs piedāvājat, lai situāciju risinātu un Ķemeros būtu rotaļu laukums?
Man šķiet, ka katram ir skaidrs, ka rotaļu laukums Ķemeros vismaz pagaidām ķemerniekiem ir vairāk vajadzīgs nekā Jūrmalas domei. Kā es to saskatu, iespējamie risinājumi ir vairāki:
1. pārliecināt Jūrmalas domi, ka viņiem ir izdevīgi izveidot rotaļu laukumu Ķemeros. Ja rotaļu laukums būtu Jaunā parka teritorijā, tas mudinātu citādi cauri braucošos tūristus apstāties un pavadīt kādu laiku, pie reizes atstājot savu naudu vietējo veikalu kasēs. Pie tam, Ķemeri kļūtu pievilcīgāka dzīvesvieta jaunām ģimenēm, kuras maksā nodokļus un kurās aug topošie nodokļu maksātāji.
Taktika būtu laba, ja vien domē kāds plānotu jel ko tik tālu uz priekšu;
2. pārliecināt Jūrmalas domi, ka neveidojot rotaļu laukumu Ķemeros viņiem būs liela negatīvā reklāma – piesolīt protestus uml., un vajadzības gadījumā arī protestēt – kā rāda pieredze, daļa protestu sasniedz iecerētos rezultātus.
Tomēr es pati šādu problēmu risināšanu neatbalstu – protesti un ielu gājieni piestāv tiem, kuri nemāk vai vairs nevar problēmas risināt civilizēt. Bērnu vecāki, kuri ir visvairāk ieinteresēti rotaļu laukumā, parasti ir pietiekami pieauguši cilvēki ,lai spētu problēmas atrisināt civilizēti, un šī problēma nav tāds dzīvības un nāves jautājums, lai būtu jāpanāk sev vēlamais rezultāts par katru cenu;
3. gaidīt, ka Jūrmalas dome attapsies, ka Ķemeros nav rotaļu laukuma un paši tādu izveidos (t.i. turpināt salikto roku taktiku, kā līdz šim).
Kā var novērot, līdz šim šī taktika nekādus redzamus augļus nav nesusi, tomēr ir ļoti ērti apvainoti tupēt savā kaktiņā, nekā kaut pirkstu pakustināt pārmaiņu labā;
4. veidot rotaļu laukumu pašiem.
Šis risinājums prasītu gan materiālus, gan tehniskus, gan laika un darbaroku resursus. Protams, pastāv risks, ka nepieciešamie resursi netiek savākti, atļaujas dabūtas, tādēļ ieguldītais laiks un pūles aiziet vējā. Tomēr tas ir reāls problēmas risinājums. Vismaz krietni reālāks nekā “salikto roku taktika” un krietni konstruktīvāks nekā “dumpīgās nomales” taktika.